Dieta Mniej Żreć efekty

Efekty diety mniej żreć. w skrócie, czyli dieta podczas, której trzeba mniej jeść niż dotychczas. Jakie są efekty tej diety, czego można po niej oczekiwać? W tym wpisie prezentuję dwa studia przypadku osób w różnym wieku.

Dieta Mniej Żreć efekty po pół roku

mniej żreć efekty diety

Dieta zastosowana została przez kobietę będącą w wieku 60 lat, waga wyjściowa 58 kg, bez widocznej nadwagi. Jedzone 3 posiłki dziennie miały lekko zmniejszone porcje w stosunku do dotychczasowego sposobu odżywiania się. Jedzenie typowe: węglowodanowe, z niewielką ilością białka. Dodatkowo dodane zostało trochę ruchu w postaci jazdy na rowerze stacjonarnym, 5 dni w tygodniu, wieczorem po pół godziny. Dieta stosowana była przez 6 miesięcy, w miesiącach zimowych na przełomie 2015 i 2016 roku. Efektów w postaci spadku wagi brak. Ciężar ciała nie zmniejszył się nawet o 1 kilogram, ale też nie przybyło ani grama. Co mogłoby sprawić, aby efekty były choć odrobinę lepsze? Przypuszczam, że lekka modyfikacja pożywienia w kierunku większej ilości białka w diecie dałoby lepszy efekt niż kontynuacja odżywiania się głównie węglowodanami. Niestety, w tym przypadku, było to niemożliwe z powodów zdrowotnych.

Drugi przypadek, mężczyzna, wiek ok. 30 lat, waga wyjściowa 85 kg, z lekko widoczną nadwagą. Zmniejszenie ilości pożywienia w posiłkach, które składały się w równych proporcjach z białek i węglowodanów. Ruch to 3 razy w tygodniu jazda na rowerze stacjonarnym po około 1 godzinie. Dieta także stosowana była przez około 6 miesięcy, w miesiącach zimowych na przełomie 2015 i 2016 roku. Efekt to spadek wagi o 4 kg. Na efekt ten złożyło się zapewne kilka czynników: wiek – młodszy organizm łatwiej traci wagę na diecie MŻ, w diecie Mniej Żreć u mężczyzny więcej było białka, a co za tym idzie organizm zużywał więcej energii na spalanie pożywienia. Po trzecie wysiłek fizyczny był dłuższy każdego dnia, choć objętościowo równy wysiłkowi kobiety (ok. 3 godziny tygodniowo). Jest tak, że przy wysiłku aerobowym, który trwa nie więcej niż pół godziny organizm nie zdąży wejść w tryb spalania tłuszczu.

Jak widać efekty diety Mniej Żreć bywają różne w zależności od organizmu. Stosując tę znakomitą dietę należy pamiętać, aby dołożyć również jakiś wysiłek fizyczny, bo bez tego trudno liczyć na długofalowe efekty. Bez zwiększenia ilości wysiłku będziemy bardziej narażeni na efekt jojo, gdy uda się schudnąć tylko ograniczając jedzenie. Również istotne jest, aby nie próbować drastycznie zmniejszać ilości pożywienia, gdyż organizm się przyzwyczai do tego stanu głodu i zacznie magazynować jeszcze więcej tłuszczu. Lepiej dokładać sobie stopniowo ilość wysiłku niż zmniejszać objętość posiłków. Polecam także zajrzeć do wpisu o efektach tygodniowej głodówki.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Dieta Mniej Żreć efekty, 10.0 out of 10 based on 3 ratings

Przeczytaj również:

About the author

Autorem wpisu jest Krzysztof Forman - trener personalny i dietetyk.