Jak biegać żeby schudnąć

Każdy kto chciałby zrzucić kilka zbędnych kilogramów spotkał się z opinią, iż bieganie jest jednym z najlepszych sposobów na poprawę wyglądu swojej sylwetki. Nie każdy jednak wie jak należy biegać, by schudnąć. Zadajesz sobie pytanie – czy biegając schudnę z ud?
Odpowiedź wydaje się oczywista, gdy popatrzymy na jakiekolwiek zawody lekkoatletyczne. Okazuje się bowiem, że biegacze, którzy specjalizują się w krótkich dystansach są lepiej zbudowani niż ci, którzy biegają w biegach kilkukilometrowych.Żeby schudnąć trzeba więc biegać na dystansach dłuższych, czyli co najmniej dwa kilometry podczas jednego treningu. Nie jest to oczywiście reguła, bo początkowo nie będziesz w stanie przebiec od razu takiej odległości. Musisz stopniowo zwiększać obciążenie treningowe, ponieważ jeśli przesadzisz to może, a nawet na pewno, dopadnie Cię kontuzja. Pamiętaj również o rozciąganiu mięśni przed i po treningu.jak biegać by schudnąćZwracaj uwagę na to, co jesz. Ułóż swoją dietę w taki sposób, aby zawrzeć w niej dużo warzyw i białka. Białka to przede wszystkim chude mięso np. kurczak. Wbrew powszechnej opinii od mięsa się nie tyje. Spróbuj nie mieszać białek z węglowodanami, czyli przygotowuj sobie potrawy składające się wyłącznie z np. mięsa i warzyw.

Jak dokładnie powinien wyglądać taki trening wraz ze wspomagającą go dietą?

Biegać możesz np. co dwa, trzy dni. Jak nabierzesz wprawy mogą to być nawet cztery czy pięć dni w tygodniu. Dwa, trzy czy cztery dni wolnego od biegania to czas na regenerację Twoich mięśni.

Godzinę przed treningiem zjedz niewielką ilość makaronu czy ryżu z odrobiną jakiegoś sosu. To zapewni Ci odpowiednią dawkę energii, by przebiec kilka kilometrów.
Następnie wyjdź na trening, oczywiście porozciągaj się przed biegiem i rozpocznij jogging. Najlepiej jeśli jesteś w stanie biegać bez zatrzymywania się. Tak dobierz swoje tempo biegu, aby nie musieć przystawać co chwilę, by złapać oddech. Jeśli odczuwasz silne pragnienie to możesz biegać z niewielką butelką wody popijając co jakiś czas.
Gdy zakończysz trening obowiązkowo wykonaj sesję rozciągania.
W przeciągu 45 minut po bieganiu musisz dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednią dawkę białka, które sprawi, że będzie on miał budulec potrzebny do regeneracji zmęczonych po treningu mięśni.
Taki posiłek potreningowy powinien składać się wyłącznie z chudego mięsa i warzyw, nie dodawaj do tego posiłku makaronu, ziemniaków czy chleba. Może wydawać Ci się, że trudno będzie się tym najeść, ale taki posiłek, z racji tego, że mięso trawione jest dłużej, niż węglowodany, będzie dawał dłuższe uczucie sytości. Oznacza to, że uczucie głodu dopadnie Cię znacznie później niż gdybyś jadł posiłek złożony z węglowodanów.
Pozostałe posiłki w ciągu dnia możesz przygotowywać wedle swojego uznania tak jednak, aby Twoja codzienna dieta była odpowiednio zbilansowana, czyli zawierała wszystkie niezbędne składniki odżywcze, minerały i witaminy. Jeśli obawiasz się, że Twoje odżywianie dalekie jest od idealnego to zawsze możesz zaopatrzyć się w aptece w jakiś suplement zawierający komplet takich składników. Pamiętaj też, że lepiej zjadać pięć, sześć niewielkich dań, niż tylko trzy duże. Nigdy też nie wychodź z domu bez śniadania, szczególnie w zimie.

Dodatkowo możesz skorzystać z suplementu o nazwie Chrom Plus, dostępnego w każdej aptece, który zawiera m.in. chrom i jod, odgrywające ważną rolę w metabolizmie tłuszczów i cukrów. Środek ten zmniejsza łaknienie, poprawia metabolizm, a, co za tym idzie, świetnie wspomaga odchudzanie.

Pierwsze treningi mogą być dla Ciebie bolesne zarówno fizycznie i psychicznie, ale im dalej w las, tym większą radość będą Ci one sprawiać. Musisz przemęczyć się przez pierwsze kilka treningów, dopóki nie odkryjesz jak znakomite uczucie daje wysiłek fizyczny. Przede wszystkim, podczas treningu będziesz odczuwać zwiększenie się poziomu endorfin, a co za tym idzie, poprawę samopoczucia.

Warto rzucić w kąt pilot od telewizora, wyłączyć komputer i wziąć się po prostu w garść. Myślę, że podane rady wyjaśniły Ci kwestię tego jak biegać by schudnąć.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Jak biegać żeby schudnąć, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Przeczytaj również:

About the author

Autorem wpisu jest Krzysztof Forman - trener personalny i dietetyk.